חדש באתר תשלום במזומן לשליח!​

Slide imageSlide image

כל מה שצריך לדעת על אוניכוליזיס

כל מה שצריך לדעת על אוניכוליזיס

הנושא המדובר ביותר לאחרונה בקרב רופאי עור, מניקוריסטיות ומדריכות רבות מהתחום מתייחס לתופעת ציפורניים מטרידה ביותר: התנתקות הציפורן ממיטת הציפורן – אוניכוליזיס.

אז מה זה בכלל?

אוניכוליזיס היא תופעה של התנתקות הציפורן מהבשר. הקצה החופשי מתעוות ומתפשט לאורך האיזור בו פעם הייתה ציפורן ורדרדה ובריאה וחלק גדול מהציפורן נעשה לבן.

מתחת לציפורן נוצר חלל גדול שמאפשר הצטברות לחות וקרקע פורייה להתפתחות פטרת.

כשאוניכוליזיס הופך לפטרת ניתן להבחין שהחלל הריק כבר לא לבן – הוא משנה את גוון הציפורן לירוק – צהבהב ובשלבים מתקדמים בחלל הריק מתחת לציפורן יגיעו גם קשקשים פריכים ומדבקים.

את ההשלכות של פטרת אנחנו כבר מכירות – ציפורניים אכולות ופגועות שיכולות להדביק אחת את השנייה במהירות ולגרום לנשירה מוחלטת של הציפורן.

אבל אחרי שהפחדתי אתכן קצת בואו נבין איך אוניכוליזיס מתחיל?

למעשה, לאוניכוליזיס יש המון גורמים ועכשיו כשתקראו תבינו למה בשנים האחרונות אנחנו רואות את התופעה יותר ויותר.

ציפורניים ארוכות, מכה חזקה, נקישות חוזרות על הציפורניים (כמו הקלדות), שהות ממושכת במים אבל גם שיוף אגרסיבי ולא מקצועי עם ראשי שיוף, שיוף יתר בנקודות הצמיחה, הצרת ציפורן מוגזמת, חיטוט מיותר מתחת לקצה החופשי, ניקיון אגרסיבי של הציפורניים עם מברשת, שימוש בג׳לים אגרסיביים ולא איכותיים, כוויות במנורות הייבוש, מבנה אנטומי עבה מידי, דיקוק וקילוף של הציפורן הטבעית.

אלרגיה גם יכולה להיות סיבה להופעת האוניכוליזיס ולאלרגיה כמו שאתן יודעות יש גם המון סיבות, אחת מהן: ג׳ל שלא התייבש מספיק טוב עלול לגרום לחומר להכנס למערכת הדם בקלות. לכן, שימוש במנורות ייבוש לא איכותיות או לא מבוקרות יכול גם לגרום לאלרגיה > משם גם לאוניכוליזיס. זו רק דוגמה אחת לגורם לאלרגיה אבל הכוונה היא שתבינו שהיום כמעט הכל יכול לגרום לאוניכוליזס, הכל מתרכז לשם.

בין הסיבות לאוניכוליזיס קיימות גם בעיות רפואיות כמו טיפולים כימותרפיים, מחלות עור, פסוריאזיס, חוסר בברזל, פעילות יתר של בלוטת התריס ועוד ועוד … כל אלה יכולות להשפיע על מצב הציפורניים.

אבל כשכבר יש אוניכוליזיס,
מה עושים ואיך מטפלים?

חשוב להבין שהציפורן המנותקת כבר לא תחזור חזרה להתחבר לבשר, אבל בטיפול נכון והמון סבלנות אפשר לגרום לציפורן החדשה שתצמח לצמוח באופן תקין בצמוד לבשר. זה יכול לקחת בין 6-18 חודשים.

אמצעי טיפול באוניכוליזיס:

יש להסיר כל שכבת לק ג׳ל או בנייה שיש על הציפורן (גם לק רגיל אסור), כל שכבה כזו יכולה לגרום עומס מיותר על הציפורןו״תחשיך״ את החלל הריק – חיידקים אוהבים חושך.

לאחר מכן יש להסיר ולגזור את כל החלק המנותק עד קו 0 כדי לא לאפשר הצטברות לחות בחלל הריק (כן זה נראה לא יפהאבל זו הדרך הטובה ביותר להפטר מהתופעה).

במהלך תהליך הריפוי יש לשמור על ידיים יבשות ככול האפשר, להמנע משהייה ממושכת במים.

בזמן שימוש בחומרי ניקיון או בזמן שטיפת כלים יש להשתמש בכפפות גומי ולשטוף את הידיים רק עם סבון עדין המותאםלעור רגיש, יש לנגב את הידיים היטב עם מגבת נקייה וסטרילית ולא להעביר מגבת מיד ליד.

ניתן להשתמש בטיפות של שמנים אנטיספטיים כגון שמן עץ התה בהתאם להוראות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עגלת קניות